Tasarımcı Charlotte Taylor ve Nicholas Préaud, São Paulo ormanında gizli bir 3B ev modeli olan Casa Atibaia'nın bu görüntülerini hayal etmek için Lina Bo Bardi'nin modernist mimarisinden ipuçları aldı. Bir dizi ultra gerçekçi modellemede ikili, Casa Atibaia'nın São Paulo'daki Atibaia nehrinin ormanlık kıyıları arasında yer almasını planladı.
Bu, 3B görselleştirme pratiği Ni.acki'nin kurucu ortağı olan Préaud ile kurgusal alanlar yaratmak için bir dizi görsel sanatçı ile çalışan bir stüdyo olan Maison de Sable'ı yöneten Taylor arasındaki ilk ortak projedir.
Ev modeli, 1951'de İtalyan doğumlu Brezilyalı mimar Lina Bo Bardi'nin kendisi ve kocası, yazar ve küratör Pietro Maria Bardi için tasarladığı Casa de Vidro veya Glass House’dan ilham alınarak tasarlandı.
İnce pilotlar tarafından desteklenen beton ve cam bir hacimden oluşan ev, Brezilya modernizminin önemli bir örneği olarak kabul ediliyor - hem Taylor hem de Préaud'un kariyerleri boyunca hayranlık duyduğu bir mimari hareket.
Taylor, "Lina Bo Bari kariyerimin büyük bir kısmında büyük bir ilham kaynağı oldu" dedi.
Préaud ise "Brezilya'da mimarlık eğitimi almış ve yaşamış biri olarak, Casa de Vidro veya Oscar Niemeyer'in Casa das Canoas gibi modernist mücevherlerin varlığı ve ulusal gururuyla şaşkına dönmüştüm" dedi.
Préaud "Bu evler o dönemde sadece tarzları ve modern inşaat yöntemleriyle değil, aynı zamanda uyguladıkları yaşam tarzının sadeliği nedeniyle de simge haline geldi" diye devam etti.
Bo Bardi'nin Casa de Vidro'su gibi, Casa Atibaia ev modeli beyaz beton çerçeveye ve geniş cam pencerelere sahiptir.
Bununla birlikte, ince pilotlar yerine, bu ev, aşağıdaki arazinin üzerindeki devasa pürüzlü kayalarla yükselecek şekilde tasarlandı.
Taylor ve Préaud'un tasarımları, aynı zamanda, nehre bakan yükseltinin, mevcut palmiye ağaçlarının bir kümesinin etrafında bir avlu oluşturmak için içe doğru kıvrılmasıyla, şekil olarak çok daha kıvrımlı planlandı. Bu avlu, evin özel ve ortak alanlarının rahat bir şekilde ayrılmasına yardımcı olacaktır.
İkili, "Lina Bo Bardi'nin Casa de Vidro'su, çoğunlukla, özenle asılı bir evin bu ruhani duygusu açısından bir ilham kaynağıydı ... yumuşak kıvrımlar, genişletilmiş ham beton levhalar ve öğelerle ilkel bir ilişki, Brezilya modernizmine övgülerimizdir” dedi.
Evi destekleyen bazı kayalar, iç kısımdan geçecek ve kitaplıklar, yatak başlığı veya toprak tonu vazoları sergilemek için sarp kaideler gibi işlevsel unsurlara uyarlanacak şekilde resmedildi.
Oturma odasında ise krem rengi kıvrımlı bir kanepeye, bir çift eğimli koltuk ve akordeon katlama gölgeli bir zemin lambası eşlik ediyor.
Bitişikteki mutfaktaki taş kahvaltı adasını ahşap yüksek arkalıklı sandalyeler çevrelemektedir.
İkili “Casa Atibaia, ideal modern orman evine dair izlenimlerimizi ve özlemlerimizi birleştirdiğimiz bir tasarım deneyidir” dedi.
“Bu deney aracılığıyla Brezilya modernizminin bizim için ne ifade ettiğinin özünü ortaya çıkarmaya çalıştık, rahat, ev gibi bir his verirken iç ve dış arasındaki sınırları bulanıklaştırdık” diye açıkladı.
Yorumlar
Henüz yorum yapılmadı